
توییتر ظاهرا قصد دارد برای ارائه تیک طلایی به شرکتها ۱۰۰۰ دلار در ماه از آنها دریافت کند. طبق یک گزارش جدید، شرکتها و سازمانهایی که این مبلغ را پرداخت نکنند تیک طلاییشان حذف خواهد شد. هنوز مشخص نیست که این برنامه از چه زمانی اجرا خواهد شد.
وبسایت The Information گزارش داده توییتر برنامه جدیدی برای سرویس تیک طلایی دارد. سازمانهایی که میخواهند این تیک را بهطور مداوم داشته باشند با هر ماه ۱۰۰۰ دلار بابت آن بپردازند. در ضمن، به ازای هر کاربری که مرتبط به به این شرکتها و سازمانها هستند ۵۰ دلار در ماه به این مبلغ اضافه خواهد شد. طبق اسکرینشاتی که از ایمیل ایوان جونز مدیر محصولات توییتر به یکی از کسبوکارها لو رفته، این موضوع فاش شده است. در این ایمیل گفته شده اگر شرکت مذمور تمایل به داشتن تیک طلایی دارد بایستی ۱۰۰۰ دلار در هر ماه و ۵۰ دلار اضافهتر به ازای هر کدام از افراد مرتبط با این شرکت پرداخت کند.
توییتر قابلیت تیک طلایی را در قالب برنامه Verification for Organizations که قبلا با نام Blue for Business ارایه شده بود عرضه کرده است و با استفاده از آن شرکتها مختلف میتواند برای دریافت تیک مذکور درخواست بدهند. این قابلیت همچنین به کسبوکارها اجازه میدهد تا برچسبهایی را برای نمایش نسخه مینیاتوری عکس پروفایل توییترشان اضافه کنند.
توییتر هنوز بهطور رسمی قیمت ۱۰۰۰ هزار دلار برای تیک طلایی را تایید نکرده و باید ببینیم که این موضوع تا چه حد واقعیت خواهد داشت. با این حال، به نظر میرسد که ایلان ماسک مدیرعامل توییتر موافق این افزایش قیمتهاست. او بعد از آنکه توییتر را خریداری کرد، تغییرات زیادی در آن ایجاد کرد و هزینه اشتراک سرویس توییتر بلو را به ۸ دلار برای کاربران اندروید و ۱۱ دلار برای کاربران آیفون افزایش داد. توییتر همچنین قصد دارد بهزودی توسعهدهندگان را مجبور به پرداخت مبلغی برای دسترسی به API خودش بکند.
البته ایلان ماسک بهتازگی گفته بود بخشی از درآمد تبلیغات توییتر را با خالقان محتوا تقسیم خواهد کرد، اما این افراد باید ابتدا باید عضو توییتر بلو شوند. همه این اقدامات نشان نیدهند که ماسک هدفی جز افزایش درآمدهای توییتر ندارد. حالا باید ببینیم واکنش کسبوکار با افزایش هزینه دریافت تیک طلایی چه خواهد بود.