uppertech
اخبار علمی و فناوری، راهنمای خرید، بررسی، آموزشی

پلیس راهور:‌ در ۱۰ سال گذشته، ایمنی خودروهای داخلی ۱ درصد هم افزایش نیافته است!

0 4


جانشین پلیس راهور در اظهاراتی اعلام کرد که در ۱۰ سال گذشته حتی به میزان یک درصد هم شاهد پیشرفت در کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی نبوده‌ایم.

«سردار حسینی»، جانشین پلیس راهور ضمن بیان آمار تصادفات در سال ۱۴۰۱ به موضوع نقش طراحی خودروها در پیشگیری از تصادفات پرداخت: «خودرو می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی شود که قادر به پیشگیری از تصادف باشد و در صورت تصادف بتواند جان سرنشینان خود را حفظ کند؛ بر اساس آمار اعلام‌شده در سال ۱۴۰۱ متأسفانه ۱۹ هزار و ۴۹۱ نفر از هموطنان جان خودشان را در سوانح رانندگی از دست دادند که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.»

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

طبق اعلام فرماندهان پلیس، خستگی و خواب‌آلودگی از عمده‌ترین علل تصادفات منجر به فوت در ایران بوده زیرا بیشتر جاده‌ها طولانی است و فرد درگیر خستگی و خواب‌آلودگی حین رانندگی خواهد شد؛ در اینجا نقش ایمنی خودروهای داخلی در حفظ جان راننده در صورت بروز تصادف بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: رکورد تلفات جاده‌ای ایران در سال ۱۴۰۱ شکسته شد!

اهمیت ایمنی خودروهای داخلی در کاهش تصادفات

از موضوعاتی که پلیس راهور و کارشناسان برجسته این حوزه طی چند سال گذشته به آن پرداخته‌اند بحث ایمنی خودروهای داخلی و تأثیر آن بر آمار بسیار بالای فوتی‌های تصادفات جاده‌ای کشورمان بوده که در برخی از تصادفات همچون تصادف زنجیره‌ای بهبهان که کیسه هوای هیچ یک از خودروها باز نشده بود، مسئله ناایمن بودن خودروهای تولید داخل بیش از قبل مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت.

بااین‌حال تا امروز در تصادفات مرگباری مثل بهبهان که به طور مشخص، پای عدم ایمنی و استاندارد حداقلی خودروهای داخلی در میان بوده، ادعاهای عجیبی همچون توسعه چشمگیر استانداردها و ایمنی خودروهای تولید داخل توسط خودروسازان مطرح شده است یا حتی در پاره‌ای از تصادفات سنگینی که به‌علت عدم عملکرد ایربگ خودروها، شهروندان زیادی را متاسفانه به کام مرگ کشانده است، توجیه غیرقابل تصوری همچون «عدم‌تصادف با زاویه مناسب» را اعلام داشته‌اند!

ایمنی خودروهای داخلی

در همین راستا و جهت بررسی ابعاد مسئله حیاتی ایمنی خودروهای داخلی و نقش این امر در میزان تصادفات مرگبار، گفت‌وگویی با سردار «تیمور حسینی»؛ جانشین پلیس راهور شکل گرفت و وی در این زمینه به خبرنگار تسنیم اعلام کرد:

«در ۱۰ سال گذشته حتی به‌اندازه یک درصد هم شاهد افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل در راستای ایمنی و ارتقای ایمنی نبوده‌ایم.»

سردار حسینی ضمن اشاره به اینکه همچنان «پراید» و «پژو ۴۰۵» باوجود توقف خط تولیدشان، در صدر تصادفات فوتی قرار دارند، شرح داد: «به‌جز پژو ۲۰۶ و ۲۰۷، بن‌سازه (پلت‌فرم) تمام خودروها یکی است یعنی ما همچنان شاهد تولید خودروهایی با بن‌سازه پراید و پژو ۴۰۵ هستیم!»

طبق اعلام جانشین پلیس راهور، در واقع ظاهراً تولید یک خودرو متوقف می‌شود اما در حقیقت با همان بن‌سازه، خودروهای دیگری به تولید می‌رسد که صرفاً در ظاهر با هم تفاوت دارند و از نظر ایمنی هیچ وجه تمایزی با خودرویی که تولیدش متوقف شده است، ندارد!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عدم پیشرفت در ایمنی خودروهای داخلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.



منبع

نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض می‌کنیم که شما با این مسئله موافق هستید، اما در صورت تمایل می‌توانید انصراف دهید. پذیرفتن ادامه مطلب